άλμα για το Δήμο Νάουσας

Πρόταση: αξιοποίηση ευρωπαϊκών ευκαιριών για το brand του τόπου μας

Γρηγόρης Μαρκοβίτης, επικεφαλής της πρωτοβουλίας Άλμα για το Δήμο Νάουσας:

”Μιλούσα χθες με έναν φίλο εκτός Νάουσας που ασχολείται με εκλογές σε διάφορα μέρη της Ελλάδας και παρακολουθεί στενά και τις δικές μας με ενδιαφέρον μιας και αγαπά ιδιαίτερα τη Νάουσα. Μου είπε λοιπόν «Γρηγόρη, το ενδιαφέρον με το Άλμα είναι ότι καταφέρατε να εμπνεύσετε ανθρώπους ικανούς να μπουν στην ομάδα χωρίς να είναι εξ αρχής στο γύρω περιβάλλον σας και χωρίς να έχουν κανένα προσωπικό κίνητρο. Να πχ το παιδί που σας έκανε την καταπληκτική ιστοσελίδα είναι πλέον υποψήφιος. Όλοι οι ομιλητές της πρωτότυπης εκδήλωσης του Ιανουαρίου είναι είτε υποψήφιοι είτε κομβικά στελέχη οργάνωσης της πρωτοβουλίας ενώ τότε είχαν πει ότι απλώς προσκλήθηκαν να μιλήσουν. Μπορέσατε δηλαδή χωρίς κανένα μηχανισμό να δημιουργήσετε έναν διευρυμένο πυρήνα ανθρώπων με τεχνογνωσία σε τόσους τομείς και κυρίως με μεράκι να μπουν ανιδιοτελώς σε κάτι νέο που είναι αποφασισμένο να δουλέψει».

Δεν θα πω ακόμη ότι μας τιμάνε αυτά τα λόγια. Αυτό εννοείται και δεν έχει να κάνει με κανένα εκλογικό αποτέλεσμα. Θα πω όμως ότι συμφωνώ με τη ματιά του φίλου ως προς τους ανθρώπους που είναι δίπλα μας και τις αγνές προθέσεις τους. Και ένα παράδειγμα τέτοιου ανθρώπου είναι η συνάδελφος Eleni Grigoriou η οποία όχι μόνο στηρίζει την πρωτοβουλία μας από την πρώτη στιγμή αλλά έρχεται σήμερα με μια ακόμη τόσο τεκμηριωμένη πρόταση για μια προοπτική που δίνει ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα.

Με τέτοιους ανθρώπους ξέρω και πιστεύω ότι θα μπορέσουμε να διοικήσουμε όσο καινοτόμα χρειάζεται για να δούμε επιτέλους γνήσιο χαμόγελο στον τόπο μας!”

Ακολουθεί η πρόταση της Ελένης που έχουμε τη χαρά να αναδεικνύουμε και ως Άλμα:

“Επισκεπτόμενοι τη ΔΕΘ – “Αυθεντικά” Σκεπτόμενοι”

📍 Μέσα στις συνθήκες της πρωτοφανούς συγκυρίας που καλούνται να αντιμετωπίσουν πολλές περιοχές της χώρας, είναι γεγονός ότι η φετινή Διεθνής Έκθεση της Θεσσαλονίκης δεν θύμιζε σε τίποτα το κλίμα “γιορτής” όλων των περασμένων ετών.

❓ Είναι άραγε αυτός ο λόγος που αιτιολογεί και την παντελή απουσία του “brand” της Νάουσας, ή μήπως γενικά “φυσάει αδιαφορία”;!

Η εύλογη απορία μου έγινε ακόμη εντονότερη μετά τη στάση στο περίπτερο του Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ).

®️ Ως Νομικός του Δικαίου Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας, εδώ και αρκετό καιρό, γνωρίζω και παρακολουθώ συστηματικά το πρόγραμμα για τη δημιουργία Δικτύου “Αυθεντικών Πόλεων” (“Authenticities”), το οποίο υλοποιείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του Ευρωπαϊκού Γραφείου Διανοητικής Ιδιοκτησίας ( European Union Intellectual Property Office – EUIPO ) και του ΟΒΙ, ως εθνική αρχή στην Ελλάδα.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα-εργαλείο με σκοπό την προώθηση των “αυθεντικών”, νομικά κατοχυρωμένων και προστατευόμενων προϊόντων στην Ε.Ε. μέσα από την ανάδειξη ευρωπαϊκών πόλεων με στοιχεία “αυθεντικότητας”, οι οποίες πληρούν τα ελάχιστα, τουλάχιστον, αντικειμενικά κριτήρια μοναδικότητας για την ένταξή τους στο “Δίκτυο Αυθεντικών Πόλεων”.

✒ -Οι προϋποθέσεις:

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η πρωτοβουλία του ΔΗΜΟΥ της εκάστοτε υποψήφιας πόλης, ο οποίος είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ αρμόδιος για την κατάθεση της αίτησης ένταξης στο Πρόγραμμα.

📣 Στο Δίκτυο συμμετέχουν ενεργά ήδη 3 ελληνικές πόλεις (Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Μύκονος κ.ά.), οι οποίες από την πρώτη στιγμή χαίρουν του προνομίου ΔΩΡΕΑΝ διαφήμισης του brand τους, ευκαιριών για δράσεις των φορέων τους και μιας de facto δημιουργούμενης ανοικτότητας σε σχέση με όλες τις άλλες πόλεις, εντασσόμενες σε ένα ευρύ πανευρωπαϊκό Δίκτυο.

📑-Τα δεδομένα:

🍑 Η Νάουσα έχει από μόνη της 2 κατοχυρωμένες ΠΟΠ (κρασί, ροδάκινα)

🍷Εντάσσεται με τα κρασιά της στη ζώνη της ΠΓΕ Ημαθία

🎭Διαθέτει ΔΥΟ κατοχυρωμένα στοιχεία στο Εθνικό Ευρετήριο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Υπουργείου Πολιτισμού. (“Γενίτσαροι και Μπούλες”, “Πολιτισμός του Ξινόμαυρου οίνου της Νάουσας”)

🥇Είναι η ΜΟΝΑΔΙΚΗ χαρακτηρισμένη ως “Ηρωική Πόλη” με την προσθήκη στην επίσημη επωνυμία του Δήμου.

🔎Διαθέτει ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΙΑ κατηγορία προϊόντων βιοτεχνίας δυνητικά προστατευόμενη από το Νέο Κανονισμό Προστασίας Γεωγραφικών Ενδείξεων βιοτεχνικών προϊόντων που έχει ήδη προταθεί επίσημα από την Ε.Ε. (κουβέρτες Νάουσας κ.ά.)

💡-Η λύση:

Δημιουργία ενός ισχυρού και “αυθεντικού” brandname εντελώς ανέξοδα και άλλο τόσο καλοδουλεμένα

🎯Με την αξιοποίηση Ευρωπαϊκών εργαλείων εξωστρέφειας

🎯Με μηδενικό κόστος

🎯Με την εμπιστοσύνη σε ικανό, με γνώσεις και ανιδιοτέλεια ανθρώπινο δυναμικό

🎯Με “αυθεντικό” ενδιαφέρον εξωστρέφειας , πέρα από εσωστρεφείς “αυθεντίες”.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ταυτότητα
Αρχές
Γρηγόρης

Ταυτότητα
Αρχές
Γρηγόρης

Ταυτότητα – Πρόγραμμα
Αρχές
Ποιος είναι ο Γρηγόρης

Υποψήφιοι
Βιογραφικά
Ομάδα στήριξης

Αλμα

Ταυτότητα
Αρχές
Γρηγόρης

Αλμα

Ταυτότητα
Αρχές
Γρηγόρης